Öğretmenler bir ruh hekimi kadar çocuk ruh yapısını bilmelidir
Kişilik eğitiminin etkililiği hala tartışılmaktadır. Okullarda bile sonuçlar fazla doyurucu değildir.
Çocuklar okula aile yaşamının başarısızlıkları olarak gelir ve aldıkları tüm derslere ve öğütlere rağmen aynı hataları yapmayı sürdürürler.
Dolayısıyla,öğretmenlerin anlayış ve okulda çocuğun gelişimine yardımcı olma konusundaki eğitimlerini
arttırmaktan başka yapacak bir şey yoktur.
Çocukları gören, yetiştirilmeleri konusunda bilgi veren pedagog ve ruh hekimleri bulunur ama öğretmen onların
öğütlerine katılmadığı ve bu öğütleri nasıl uygulayacağını anlamadığı sürece bunların ne yararı vardır?
Ruh hekimi çocuğu haftada bir ya da iki kez görür ama çevreden, aileden,aile dışından, okulun kendisinden gelen etkileri gerçek anlamda bilmez. Çocuğun daha iyi beslenmesi ya da tiroit tedavisi görmesi gerektiği şeklinde notlar yazar.
Bazen de çocuğa kişisel yaklaşım için öğretmenlere ipucu verir. Ancak,öğretmen çocuğun kişiliğini bizzat anlamadıkça elinden hiçbir şey gelmez.
Ruh hekimiyle öğretmen arasında yakın ilişkiye gerek vardır.
ÖĞRETMEN RUH HEKİMİNİN BİLDİĞİ HER ŞEYİ BİLMELİDİR.
Böylelikle çocuğun sorununu tartıştıktan sonra daha fazla yardıma gerek kalmadan kendi başına ilerleyebilir. Beklenmedik bir sorun çıkarsa tıpkı ruh hekimi olsaydı ne yapacaksa onu yapması gerektiğini anlamalıdır.
Selamlar (Selami)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder