8 Mart 2008 Cumartesi

Ev Ödevleri ve Yeni Bir Yaklaşım

Patlamaya hazır çocukların ev ödevleri sorununa farklı bir yaklaşım
 
Eğer çocuğunuzun bir durumda başarı kazanması sizce önemliyse, fakat bu işte ustalaşmaya kapasitesi yeterli gelmiyorsa ve bu konudaki zorluklarını oluşturan faktörleri belirlemekte zorluk çekiyorsanız, en iyi tercihiniz durumla daha kolay başa çıkabilmesi için değişiklikler veya yeni uygulamalar yapmaktır.

Ne kadar önemli olursa olsun, çocuğunuzun kapasitesi olmayan bir şeye onu zorlayamazsınız.
Yüksekliği erişebileceği yere kadar indirmekte yarar vardır.
Birçok anne-baba, öğretmen ve okul yönetimi ödev yapmanın, çocuğun eğitiminin ayrılmaz bir bileşeni olduğunu düşünür.
Ben buna katılmamakla birlikte maalesef eğitim sistemimizin uygulayıcıları sırf ödev vermek zorunda olduklarını düşündükleri için öğrenilenin tekrarından farklı olmayan ritmik ödevler vermektedirler.
Ancak esnek olmayan patlamaya hazır çocukta okuldan döndüğünde ödev gibi zor bir iş için hiç beyin enerjisi kalmamaktadır.
Ev ödevi bazı çocuklar için oldukça fazla düşünme ve plan gerektirmektedir.
Yani esnek olmayan patlamaya hazır çocukların çoğunun ev ödevi yaparken patlamaları kazara olan bir şey değildir.
Bir çocuğun, etik olarak aykırı olmayan bir yardımla patlamalarını azaltmanın oldukça yararlı olduğuna inanıyorum.
Etik olarak en iyi yol, ödevi tatmin edecek bir zorlukta, nicelik ve konu olarak fazladan bir çaba sarf etmesi gerekmektedir.
Bu ödevler diğer engelli çocuklar için nasıl düzenleniyorsa esnek olmayan çocuklar için de öyle düzenlenmelidir.

Gördüğüm kadarıyla eğer öğretmenler çocukla aile arasında, ödev hazırlanırken yapılan korkunç savaşın farkına varırsa çocuklarının ödevlerinde gerekli düzeltmeleri kendileri hallediyor.
İyi öğretmenler tüm öğrencilerinin aynı öğrenme stilinin uygulanmasının iyi olduğunun ama her zaman işe yaramadığının farkındadır.
Her zaman derslerin ve ödevlerin bireysel olarak düzenlenmesi en iyi seçenektir.
Aydınlatıldıkları zaman öğretmenler gereksiz tekrarlara yönelmemektedir.
Örneğin yirmi sayma alıştırması için beş alıştırmayı yeterli görmektedirler.
Öğretmenler ve veliler ödevlerin hayal kırıklığına yol açıp açmadığı hususunda her zaman diyalog içinde olmalıdır.
Eğer ödevler hala büyük patlamalara yol açıyorsa bu anne babaların ödevleri uygun bir şekilde düzenleyemediğini ve öğretmenin yanlış yöntemine alet olduğunu gösterir.
Bu takdirde evde ve okulda bir yetişkinin ya da özel bir öğretmenin gözetiminde yapılmasını öneririm.

Selamlar

Hiç yorum yok: